آهن جهان

پیش‌بینی تولید فولاد ایران تا پایان سال 2023 و ادامه رشد تولید و صنعت فولاد در ایران

پیش‌بینی تولید فولاد ایران تا پایان سال 2023 و کسب رکوردهای تازه

بر اساس داده‌های صنعت و مستندات پیش‌بینی تولید فولاد ایران تا پایان سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود تولید فولاد در ایران همچنان به رشد خود ادامه دهد و ممکن است بتواند مطابق برنامه‌‌ریزی‌های مسئولان تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵ میلیون تن در سال برسد.

نظر مسئولان درباره تولید فولاد ایران تا پایان سال ۲۰۲۳

بنا بر اعلام یکی از اعضای ارشد هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (ایسپا) هدف‌گذاری ظرفیت تولید سالانه فولاد ایران تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵ میلیون تن است که برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنیم.

بهادر احرامیان افزود: “رشد تولید، افزایش قابل توجهی را نشان داده و ظرفیت تولید فولاد ایران در ۲۰ سال گذشته بیش از ۶ برابر شده است و انتظار داریم به ۴۵ میلیون تن در سال برسد.” احرامیان پیش بینی می‌کند ظرفیت تولید فولاد ایران در دو سال آینده بیش از ۲۲ درصد رشد کند.

وی تاکید کرد: “بیش از نیمی از تولید فعلی فولاد ایران به بازارهای خارجی صادر می‌شود و با توجه به اینکه انتظار می‌رود تقاضای فولاد داخلی در سال‌های آینده حدود ۲۰ میلیون تن در سال باقی بماند و مازاد زیادی برجای بگذارد، ایران قصد دارد نقاط و مقاصد صادراتی خود را برای تجارت بین المللی گسترش دهد.”

پیشبینی تولید فولاد ایران تا پایان سال ۲۰۲۳ با توجه به سطح تولید فعلی

بر اساس گزارش پرس تی‌وی، ایران در سال جاری صادرات فولاد افزایش قابل توجهی داشته است که به سبب افزایش تولید داخلی و کمبود عرضه جهانی فولاد به دلیل جنگ در اوکراین است.

تولید فولاد در ایران در پنج ماهه اول سال به ۳.۰۹۳ میلیون تن رسیده است که نشان دهنده افزایش ۲۴.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

همچنین صادرات ورق‌های فولادی و محصولات بلند فولادی ایران از اسفند تا مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. به موازات آن، محموله‌های آهن اسفنجی خارج از کشور به میزان حیرت‌آور ۲۳۲ درصد افزایش یافت و به ۰.۷۰۸ میلیون تن رسید.

این نکته حائز اهمیت است که افزایش صادرات فولاد ایران با وجود چالش‌هایی که تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا به وجود آورده است و دسترسی به خدمات بانکی متعارف را هم برای صادرکنندگان و هم برای مشتریان خارجی آنها محدود کرده، ادامه یافته است.

گزارشی که انجمن جهانی فولاد (WSA) در اوایل تیرماه منتشر کرد، نشان داد که تولید فولاد خام ایران ۷۰ درصد کل تولید فولاد خاورمیانه را تشکیل می‌دهد. 

با توجه به مواردی که گفته شد درمی‌یابیم که پیش‌بینی تولید فولاد ایران تا پایان سال ۲۰۲۳ بر اساس واقعیت‌های آماری، دست‌یافتنی بودن هدف گذاری‌های انجام شده و حرکت صنعت فولاد ایران در این راستا و عزم مسئولان و فعالان این صنعت را نشان می‌دهد.

سال گذشته ایران با تولید ۳۰.۶ میلیون تن فولاد خام جایگاه خود را به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان حفظ کرد. همچنین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه بیستم را در بین شرکت‌های برتر فولادسازی را در جهان کسب کرد.

گروه خبر آهن جهان عرفان


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید