آهن جهان

موارد استفاده انواع ورق های فولادی ضد زنگ

3 مورد استفاده انواع ورق های فولادی ضد زنگ

ماهیت ورق های فولادی ضد زنگ؟

امروزه محصولات فولادی ضد زنگ مانند ورق های استنلس استیل (ورق های فولادی ضد زنگ) به اشکال مختلف در بازار موجود است. فولاد ضد زنگ به دلیل مقاومت عالی در برابر خوردگی و اکسیداسیون به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، جدا از ویژگی‌های فیزیکی، خواص شیمیایی آن نیز استفاده از آن را کنترل می کند. از آنجایی که فولاد ضد زنگ یک آلیاژ چند فلزی است، در گریدهای مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.

موارد استفاده از ورق های فولادی ضد زنگ

طیف گسترده ای از ورق های فولادی ضد زنگ موجود است، بنابراین شما باید یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با نیازهای فردی شما باشد. هر بخش با موانع منحصر به فردی روبرو است. به عنوان مثال، یک تجارت شیمیایی اقلامی را می‌خواهد که در برابر خوردگی شیمیایی مقاومت کنند، در حالی که یک صنعت هوانوردی چیزی محکم، بادوام و ضد سایش می‌خواهد. این به شما کمک می‌کند بفهمید که چرا انتخاب محصول مناسب مهم است. اگر محصولی عالی پیدا کنید که هزینه‌های نگهداری و عملیاتی را کاهش می‌دهد، در هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد.

صنایع ورق‌های ss 304 یا گریدهای دیگر را انتخاب می کنند زیرا شکل دادن به آنها آسان تر است. براق، صیقلی و سبک است. مهمتر از آن، این ویژگی‌ها تاثیری بر دوام مواد ندارند. این ماده ای انعطاف پذیر و با استحکام بالا است که آن را برای طیف گسترده‌ای از کاربردها مناسب می کند. ممکن است از استحکام و مقاومت در برابر خوردگی درجات مختلف صفحه در بازار مطمئن باشید. مواد را می‌توان برای اهداف  بسیاری استفاده کرد.

موارد استفاده ورق های فولادی ضد زنگ

  1. ورق های فولادی ضد زنگ ۳۰۴ – آنها از ۱۸٪ کروم و ۸٪ نیکل تشکیل شده اند. آنها همه اعضای سری ۳۰۰ هستند. ۳۰۴، ۳۰۴H و ۳۰۴L به دلیل مقاومت در برابر آلودگی، گریدهای فولاد ضد زنگ عالی برای استفاده در صنایع غذایی و نوشیدنی هستند.
  2. ورق های فولادی ضد زنگ ۳۱۶ – سری ۳۰۰ به دلیل مقاومت قوی در برابر آب دریا به طور گسترده در کاربردهای زیست محیطی و دریایی استفاده شده است. آلیاژ کروم نیکل سری ۳۰۰ حاوی ۱۶ تا ۱۸ درصد کروم و ۱۱ تا ۱۴ درصد نیکل است.
  3. ورق های فولادی ضد زنگ ۴۱۰ – ورق های فولادی ضد زنگ ۴۱۰ فولاد قابل عملیات حرارتی است که ممکن است برای ساخت ابزار جراحی و صافی استفاده شود.

گروه مجله صنعت فولاد

مقالات مرتبط


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید