آهن جهان

افزایش قیمت مقاطع فولادی - گروه خبر آهن جهان عرفان

افزایش قیمت مقاطع فولادی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، خرید های مازاد بر فروش و ضعف تقاضای موثر در بازار در نهایت موجب رسوب سرمایه خواهد شد. از سوی دیگر نیز با توجه به هدف اصلی فولادسازان در به سرانجام رساندن مقصود نهایی که برابری با نرخ جهانی می باشد، فروش های بدون جایگزین و خالی نگه داشتن انبارها به امید اینکه شاید قیمت ها در بازار کاهشی شود، غیرمنطقی به نظر می رسد و موجب افزایش قیمت مقاطع فولادی خواهد شد.

عرضه و تقاضای مقاطع فولادی

در حال حاضر با وجود کاهش تقاضا، کم و بیش شاهد التهابات بازار بخصوص بازار میلگرد آجدار هستیم. اگرچه روند افزایشی قیمت ها بیشتر در حوزه میلگرد به چشم میخورد اما امروز شاهد افزایش مجدد قیمت انواع آهن آلات هستیم. از ساعات ابتدایی روز جاری و با شروع اعلام قیمت لحظه ای کارخانجات فولادی، تولیدکنندگان قوطی پروفیل آهنی قیمت های محصولات خود را با  کیلویی ۵۰ الی ۱۵۰ تومان افزایش اعلام کردند. پروفیل کارخانه جهان با ۱۰۰ تومان افزایش در تمامی ابعاد، کارخانه تهران شرق با ۱۰۰ الی ۱۵۰ تومان افزایش و کارخانه یاران نیز با کیلویی ۵۰ تومان افزایش قیمت اعلام گردید.

مقاطع دیگر نیز همین روند صعودی را ادامه دادند. کارخانه راد همدان که طی روز گذشته قیمت میلگردهای آجدار تولیدی خود را کیلویی ۵۰ تومان افزایش داده بود، صبح امروز بار دیگر قیمت های محصولات خود را با ۱۰ تومان افزایش اعلام کرد؛ از این رو قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ راد همدان کیلویی ۳۷۱۵ تومان اعلام گردید. کارخانه میلگرد آجدار آناهیتا گیلان نیز با افزایش ۲۰ تومانی نسبت به روز قبل، در حال حاضر کیلویی ۳۷۳۰ تومان اعلام شده است.

افزایش قیمت مقاطع فولادی دیگر تولید کنندگان

کارخانه هایی همچون پرشین فولاد و حسن رود تا این لحظه قیمت های محصولات خود را نسبت به روز گذشته ثابت اعلام کردند اما با توجه به روند بازار امکان دارد با گذشت چند ساعت دیگر افزایش قیمت مقاطع فولادی اجتناب ناپذیر بوده و این کارخانه ها نیز به طبع روند افزایش بازار، قیمت‌های محصولات خود را افزایش دهند.

گروه خبر آهن جهان عرفان


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید